“Servir amb integritat”, la jornada que uneix l’Ajuntament de València i l’AVAF en favor de l’ètica pública

València, 5 de desembre de 2025.– La millora de la col·laboració entre institucions és un pilar essencial per a garantir la qualitat del servici públic i la defensa de l’interés general. Amb este propòsit, l’Ajuntament de València i l’Agència Valenciana Antifrau (AVAF) han compartit hui una jornada formativa sota el lema «Servir amb integritat», dirigida al personal municipal.

 

La conferència «De la percepció ciutadana a la resposta institucional: l’experiència de l’AVAF», impartida per Pilar Moreno, tècnica superior de formació de l’AVAF, ha aportat la visió de l’Agència sobre com enfortir la confiança de la ciutadania a través de la integritat pública, la protecció de les persones informants i els canals externs d’informació.

 

La sessió, organitzada pel Servici de Personal de l’Ajuntament de València, ha tingut com a objectiu dotar el personal empleat públic d’eines per a previndre irregularitats i consolidar una cultura ètica sòlida en l’àmbit municipal.

 

La jornada s’ha iniciat amb la intervenció de Pilar de la Torre, qui ha analitzat les principals conductes de risc en la gestió pública, i amb la ponència de Violeta Pardo, centrada en el codi ètic de l’Ajuntament. Ambdues formen part del personal de l’Ajuntament de València.

 

La cooperació entre l’Ajuntament de València i l’AVAF es materialitza en una nova col·laboració formativa, la quarta des de l’any 2021, la qual cosa no sols millora la capacitat de resposta institucional, sinó que reforça la integritat com a valor compartit al servici de tota la ciutadania.

 

Aquelles administracions públiques interessades a impulsar la formació especialitzada en integritat, prevenció del frau i ètica pública poden contactar amb l’Àrea de Formació a través del correu formacion@antifraucv.es