#FormacióAVAF
València, 27 de juny de 2024.
“Integritat en la gestió pública: gestió de conflicte d’interès i incidència en la contractació del sector públic per als Fons Next Generation EU” ha sigut la jornada formativa organitzada per les direccions de programes per a la gestió de fons europeus MRR de la Conselleria de Justícia i Interior, la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació, la Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport i la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme i l’Agència Valenciana Antifrau.
Els dies 20 i 27 de juny de 2024, la Ciutat Administrativa 9 d’Octubre de València va acollir les sessions de treball dirigides a personal empleat públic que forma part de comitès antifrau, així com gestors de Fons NextGenerationEU en diverses conselleries de la Generalitat Valenciana, així com LABORA i Turisme GVA.
Per tercera vegada, la Generalitat Valenciana i l’Agència Valenciana Antifrau col·laboren amb el propòsit d’augmentar la capacitació enfront dels senyals d’alerta que poden aparèixer en la gestió dels fons Next Generation.
La benvinguda a la primera jornada va ser a càrrec de Raquel Gálvez, directora de programes de fons europeus de la Conselleria de Justícia i Interior; Rocio Pont, directora de programes de fons europeus de la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme i Pablo Coret, director de programes de fons europeus de la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme.
Anselm Bodoque, director en funcions i cap del Servei de Formació de l’Agència Valenciana Antifrau va realitzar la ponència introductòria de la jornada amb l’exposició del sistema institucional de lluita contra la corrupció i l’Agència Valenciana Antifrau.
La promoció de la cultura de la integritat pública en les institucions i l’anàlisi dels riscos de frau i corrupció en l’administració pública en la presa de decisions va ser el contingut de la ponència impartida per Pilar Moreno, tècnica del Servei de Formació de l’AVAF.
Marita Oliver, tècnica del Servei de Formació de l’Agència va exposar amb detall les obligacions de sistemes d’informació de la Llei 2/2023 i la seua diferència amb els canals d’alerta relacionats amb els Fons Next Generation.
En la segona sessió formativa, celebrada el 27 de juny de 2024, la matèria objecte d’estudi es va centrar en la contractació en el sector públic i els conflictes d’interès.
La introducció a la jornada va ser a càrrec d’Ivano Magazzu, director de programes de fons europeus de la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació; Raquel Gálvez, directora de programes de fons europeus de la Conselleria de Justícia i Interior i Pablo Coret, director de programes de fons europeus de la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme.
Pilar Moreno va abordar en la seua exposició les irregularitats detectades pel canal de denúncies de l’AVAF en la fase d’execució de la contractació, els principals riscos advertits en la matèria, així com les eines preventives existents per a minimitzar el seu impacte.
Els conflictes d’interès, definició, tipologia i adequada gestió del mateix entre el personal empleat públic va ser objecte del taller dinamitzat per Anselm Bodoque i Pilar Moreno amb el qual es va tancar la jornada.
El risc existent per una inadequada gestió dels conflictes d’interès en la contractació del sector públic és d’urgent abordatge per al desenvolupament de la cultura de la integritat pública i d’extensa preocupació entre el personal empleat públic.
El Servei de Formació de l’AVAF agraeix a les direccions de Programes de Fons Europeus de les conselleries organitzadores la seua invitació i gestió en l’organització de les jornades-tallers. De la mateixa manera, agraeix a tots els participants el gran interès demostrat i les aportacions realitzades, ja que gràcies a elles l’activitat formativa es va convertir en un diàleg obert d’intercanvi d’experiències i reflexions entre els assistents a la jornada i l’AVAF.
Si desitja comptar en la seua administració pública amb formació especialitzada en matèria d’integritat pública i prevenció de la corrupció, no dubte a escriure a formacio@antifraucv.es