L’Agència Valenciana Antifrau i l’IMSERSO impulsen la integritat pública amb una jornada formativa

València, 11 de juny de 2025.- Més de 50 professionals de l’Institut de Majors i Serveis Socials (IMSERSO) han participat en la jornada formativa “Integritat i lluita contra la corrupció: Llei 2/2023”, organitzada per l’Agència Valenciana Antifrau (AVAF) dins del pla de formació interna de l’IMSERSO per a 2025.

 

L’activitat, impartida per l’Àrea de Formació de l’AVAF, ha comptat amb la participació de personal de la Subdirecció General de Planificació, Ordenació i Avaluació de l’IMSERSO, així com de diversos centres de referència estatals, entre ells el CEAPAT, el Centre de Malalties Rares de Burgos, el Centre de Recuperació de Persones amb Discapacitat Física (CRMF) i el CRE d’Alzheimer i altres demències de Salamanca, entre altres.

 

Durant la jornada s’abordaren temes clau com ara el sistema d’integritat institucional, la importància de consolidar una cultura d’integritat en l’administració pública, els principals riscos de frau i corrupció, i els mecanismes de protecció a l’informant previstos en la Llei 2/2023, de protecció a les persones que informen sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció.

 

La sessió va concloure amb un taller participatiu sobre conflicte d’interessos, que va permetre a les persones assistents aprofundir en la seua detecció i gestió adequada en el context del sector públic.

 

Amb aquesta iniciativa, l’Agència Valenciana Antifrau reforça la seua tasca d’acompanyament i assessorament a les institucions públiques en el foment de la integritat, en aquesta ocasió, a l’IMSERSO, organisme adscrit al Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030.

 

Si desitja comptar en la seua administració pública amb formació especialitzada en matèria d’integritat i prevenció de la corrupció, no dubte a escriure a formacio@antifraucv.es

 

*En les imatges, Anselm Bodoque, coordinador en funcions de l’Àrea de Formació, Participació, Comunicació i Relacions amb altres entitats de l’AVAF, Pilar Moreno, tècnica superior de formació de l’Agència i Marita Oliver, tècnica superior de formació de l’AVAF.

 

Professionals de tota Espanya es formen amb l’AVAF i l’INAP en prevenció de la corrupció.

València, 9 de juny de 2025.- L’Agència Valenciana Antifrau (AVAF) ha finalitzat amb èxit la setena edició del curs “Prevenció de la corrupció en les administracions públiques”, desenvolupat en col·laboració amb l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP). Aquesta acció formativa, integrada en el programa de desenvolupament professional continu de l’INAP, s’ha dut a terme en modalitat en línia entre els dies 19 de maig i 9 de juny de 2025.

 

El curs ha comptat amb la participació de 80 persones, seleccionades entre les 557 sol·licituds rebudes per a aquesta edició, la qual cosa evidencia el creixent interès dels empleats i empleades públiques per adquirir eines per reforçar la integritat institucional i prevenir pràctiques contràries a l’ètica pública. Aquesta formació, dissenyada i impartida per l’AVAF des de la seua primera edició a l’octubre de 2021, s’ha consolidat com una referència en el seu àmbit.

 

L’equip docent ha estat format per Anselm Bodoque, coordinador en funcions de l’Àrea de Formació, Participació, Comunicació i Relacions amb altres entitats de l’AVAF, juntament amb Pilar Moreno i Marita Oliver, tècniques de formació de l’Agència.

 

La participació en aquesta edició ha estat diversa, amb representació de professionals procedents d’organismes com el Museu Nacional del Prado, el Servei Nacional de Coordinació Antifrau, la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència, la Intervenció General de l’Administració de l’Estat (IGAE), l’Advocacia General de l’Estat, l’Institut Nacional de les Arts Escèniques i de la Música,  delegacions d’Hisenda, Guàrdia Civil, Prefectures Provincials de Trànsit, el Fons de Garantia Salarial (FOGASA), la Tresoreria General de la Seguretat Social, l’Institut d’Estudis Fiscals, l’Agència Estatal Butlletí Oficial de l’Estat, així com de diverses entitats locals.

 

La col·laboració sostinguda entre l’INAP i l’AVAF reflecteix el compromís conjunt per promoure una cultura d’integritat en les institucions públiques i avançar en la professionalització del servei públic a Espanya.

Convocatòria de llocs de director i gerent de l’Autoritat Independent de Protecció de l’Informant (AAI)

L’Autoritat Independent de Protecció de l’Informant (A.A.I) va convocar el dissabte 31 de maig, pel sistema de lliure designació, els llocs de director i gerent de la institució.
Si tens interés, en 10 dies naturals (finalitza el dimarts 10 de juny) hauràs de presentar la instància, emplenar una autoavaluació i preparar-te per a una entrevista.
No és necessària l’elaboració d’un projecte directiu (o memòria).

La AAI aprofita -per a reduir el termini de presentació de sol·licituds i donar-li una major celeritat al procés- el marc del Reial decret llei 6/2023, de 19 de desembre, pel qual s’aproven mesures urgents per a l’execució del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència en matèria de servici públic de justícia, funció pública, règim local i mecenatge per a reduir el termini de presentació d’instàncies on “…es contempla la figura del personal directiu públic professional, determinada per elements com ara un rol protagonista en el desenrotllament de polítiques i programes públics, que actua d’acord amb els criteris i instruccions directes de la capa política, i amb responsabilitat per la seua gestió i control del compliment dels objectius proposats en desenrotllament dels plans d’actuació de l’organització en la qual desenrotllen les seues funcions.”

 

L’orde ministerial que ho desenrotlla establix “…Des del punt de vista dels principis de necessitat i eficàcia, es tracta d’un instrument necessari i adequat, per a servir a l’interés general i a l’efectiva execució de les polítiques públiques del Govern en les matèries de responsabilitat del departament ministerial o organisme públic corresponent. D’igual mode, la norma garantix el principi de proporcionalitat, perquè no existix una altra alternativa per a aconseguir els objectius proposats i així com el de seguretat jurídica perquè el text és coherent amb la resta de l’ordenament jurídic nacional amb la finalitat de generar un marc normatiu integrat i estable. A més, és conforme amb les exigències del principi de transparència, ja que es definixen clarament els objectius d’esta orde ministerial.”

 

Convocatòria publicada en el BOE 31/05/2025 (Director/a) Correcció d’errors

Convocatòria publicada en el BOE 31/05/2025 (Gerente) Correcció d’errors