L’Agència Valenciana Antifrau col·labora amb la Diputació de Castelló en la formació dels futurs responsables del sistema intern d’informació

#FormacióAVAF

Castelló de la Plana.- 31 d’octubre de 2023.

La gestió del sistema intern d’informació va ser l’eix central de la formació impartida per l’Agència Valenciana Antifrau, els dies 24 i 31 d’octubre de 2023 en la Diputació de Castelló.

El personal al servei de les entitats locals de la província de Castelló de menys de 20.000 habitants, en la seua majoria habilitats nacionals i tècnics de l’administració general, van ser els participants de les jornades impartides en la sala d’actes de les noves dependències de la Diputació de Castelló a la ciutat de Castelló de la Plana.

Les qüestions de major rellevància i impacte en les entitats locals de la Llei 2/2023 van ser desgranades al llarg de les dues edicions de la jornada, de 4 hores cadascuna. La formació va ser impartida per personal de l’Agència Valenciana Antifrau especialista en la gestió de sistemes d’informació i protecció a informants.

L’impacte de Llei 2/2023 de protecció de les persones informants en la Comunitat Valenciana va ser analitzat per la lletrada de l’Agència Valenciana Antifrau, Isabel Climent en la jornada del 24 d’octubre. Per part seua, Teresa Clemente, directora adjunta i d’Assumptes Jurídics de l’AVAF va exposar la qüestió en la sessió del 31 d’octubre de 2023.

Els sistemes interns i externs d’informació segons la Llei 2/2023, així com les obligacions i el perfil dels responsables dels sistemes van ser abordats per Gustavo Segura, director d’Anàlisi i Investigació de l’AVAF al llarg de la jornada del dimarts 24. Miguel Furió, cap de servei en la Direcció d’Anàlisi i Investigació va impartir la citada matèria el 31 d’octubre.

La gestió, les normes de funcionament, així com l’organització dels canals interns d’informació va ser la matèria que major interès va suscitar entre els quasi 60 assistents a la formació, molts d’ells, futurs responsables del sistema intern d’informació en els municipis on presten els seus serveis com a personal empleat públic.

L’interès per informar sobre l’existència del canal extern d’informacions, gestionat per l’Agència Valenciana Antifrau en les pàgines web dels ajuntaments així com les necessitats en matèria de recursos humans per a la gestió del sistema intern d’informació van ser algunes de les preguntes formulades pels assistents a la sessió formativa.

Si desitges comptar en la teua administració pública amb formació especialitzada en matèria d’integritat i prevenció de la corrupció, no dubtes a escriure a formacion@antifraucv.es

L’AVAF exposa la seua labor al personal del Servei Regional d’Ocupació i Formació de la Regió de Múrcia

#FormacióAVAF

Murcia. – 26 d’octubre de 2023

L’Agència Valenciana Antifrau ha impartit una sessió en el curs “Ètica Pública: perspectives actuals i la seua aplicació pràctica en el Servei Regional d’Ocupació i Formació” de la Comunitat Autònoma de la Regió de Múrcia.

La formació ètica es considera una inversió prioritària i compta amb una àmplia acceptació entre el personal empleat públic, com s’ha manifestat en l’enquesta prèvia de necessitats formatives del Servei Regional d’Ocupació i Formació (SEF)

El curs de 30 hores de duració, distribuït en 8 sessions, en presencial i en línia, ha sigut impartit per Rafael Jiménez Asensio, consultor, formador en l’àmbit del sector públic i Catedràtic d’Universitat, com a director i docent del curs i Fernando Jiménez Sánchez, catedràtic de Ciència Política de la Universitat de Múrcia, com a docent.

Pilar Moreno García, tècnica de formació de l’Agència Valenciana Antifrau, al seu torn, com a docent del curs, va impartir la sessió del 26 d’octubre “Canales externs d’informació. Les autoritats independents de lluita contra la corrupció i la protecció al denunciant”.

En aquesta sessió de 2 hores i 30 minuts, va exposar l’Autoritat Administrativa Independent de Protecció a l’Informant i la seua labor com a canal extern d’informació per a aquelles comunitats autònomes que no compten amb autoritat autonòmica en aquesta matèria.

Al seu torn, la tècnica de formació va compartir l’experiència de l’AVAF com a canal extern d’informació al llarg de 6 anys, així com les recomanacions i guies elaborades per l’Agència que poden ser d’utilitat per al personal empleat públic del SEF.

L’anonimat i la protecció a l’informant, al costat del termini de creació de l’Autoritat Administrativa Independent de Protecció a l’informant van ser algunes de les preguntes formulades per l’alumnat al llarg de la sessió formativa.

Amb l’objectiu de millorar el coneixement de les normes ètiques i augmentar la consciència sobre qüestions com a codis de conducta, ètica i prevenció de corrupció entre els empleats públics que presten serveis en el SEF, s’ha desenvolupat la citada formació al llarg de tot el mes d’octubre de 2023.

El paper de les biblioteques com a mecanisme de prevenció de la corrupció. L’AVAF en l’XI Congrés Nacional de Biblioteques Públiques.

#DocumentacióAVAF

Pamplona. – 20 d’octubre de 2023

El Servei de Documentació de l’Agència Valenciana Antifrau ha presentat la ponència El paper de les biblioteques com a mecanisme de prevenció de la corrupció a l’ XI Congrés Nacional de Biblioteques Públiques celebrat a Pamplona del 18 al 20 d’octubre de 2023.

La ponència elaborada per María Teresa López Ferrer, cap del Servei de Documentació i informes i Francisco Xavier Saá Úbeda, cap de negociat Suport Documentació de l’Agència, ha sigut seleccionada per a la seua inclusió en el llibre d’actes del congrés.

El treball elaborat pel Servei de Documentació de l’AVAF discorre a manera de reflexió sobre el paper que tenen les biblioteques en la lluita contra la corrupció. Des de la revisió de les aportacions en la literatura bibliotecológica sobre la relació entre la democràcia i les biblioteques públiques, posa en relleu el paper de les biblioteques públiques com a elements estructurals de la democràcia amb un paper directe en la lluita contra la corrupció.

Les biblioteques han exercit un paper rellevant en l’ecosistema educatiu i en la formació de l’esperit crític de la ciutadania a través de la lectura. En l’actualitat, les necessitats d’informació i formació són més complexes que mai, i les biblioteques són un lloc privilegiat per a adquirir coneixements i habilitats com l’alfabetització digital, econòmica i jurídica, necessàries per a exercir una ciutadania activa i participar en el públic.

Sota el lema “Democràcia, lectura i dret a la informació” el congrés biennal ha sigut organitzat per la Subdirecció General de Coordinació Bibliotecària. El congrés ha explorat, en relació amb Europa, les oportunitats que es presenten per a les biblioteques públiques europees, en particular després de l’aliança recent entre NAPLE, EBLIDA i Public Libraries 2030, així com les polítiques relacionades amb el govern obert i la participació ciutadana en biblioteques.