L’Associació Valenciana de Tècnics de Personal de l’Administració Local (AVTPAL) i l’Agència Valenciana Antifrau signen un conveni de col·laboració

València, 2 de novembre de 2023.- La presidenta de l’Associació Valenciana de Tècnics de Personal de l’Administració Local (AVTPAL), Trinidad Martínez, i el director de l’Agència Valenciana Antifrau, Joan Llinares, han signat un conveni de col·laboració entre ambdues institucions per a posar en marxa diferents actuacions.

Un dels punts més destacats del conveni és que AVTPAL estableix com el seu canal extern de denúncies la bústia de denúncies de l’Agència per al que el posarà en un lloc visible en el seu web i en altres suports i canals.

Així mateix, AVTPAL posarà en marxa el seu canal de denúncies intern i nomenarà la persona Responsable del Sistema Intern d’ Informació comunicant aquest nomenament en el termini de 10 dies perquè sigui inclòs en el Registre de Responsable Interns.

L’obligació de designar una persona Responsable del Sistema Intern i la seva comunicació a l’Agència està recollida en la Llei 2/2023 de protecció de les persones denunciants de corrupció i el termini va vèncer el 13 de juny excepte per a aquells municipis de menys de 10.000 habitants el termini dels quals finalitza el pròxim 1 de desembre. En aquests moment són majoria les administracions que o bé no han designat la persona Responsable del Sistema o bé no ho han comunicat a l’Agència.

Un altre dels punts que recull el conveni és que es realitzaran accions de formació dirigides a les persones que treballen en els departament de recursos humans i de gestió de persones de les administracions locals de la Comunitat Valenciana el que ajudarà a impulsar l’ètica i integritat pública en les nostres administracions.

En matèria de prevenció l’Agència ajudarà AVTPAL a la implantació d’un pla d’ integritat, a l’elaboració de catàlegs de riscos o l’assessorament en l’elaboració de codis ètics.

L’Agència Valenciana Antifrau col·labora amb la Diputació de Castelló en la formació dels futurs responsables del sistema intern d’informació

#FormacióAVAF

Castelló de la Plana.- 31 d’octubre de 2023.

La gestió del sistema intern d’informació va ser l’eix central de la formació impartida per l’Agència Valenciana Antifrau, els dies 24 i 31 d’octubre de 2023 en la Diputació de Castelló.

El personal al servei de les entitats locals de la província de Castelló de menys de 20.000 habitants, en la seua majoria habilitats nacionals i tècnics de l’administració general, van ser els participants de les jornades impartides en la sala d’actes de les noves dependències de la Diputació de Castelló a la ciutat de Castelló de la Plana.

Les qüestions de major rellevància i impacte en les entitats locals de la Llei 2/2023 van ser desgranades al llarg de les dues edicions de la jornada, de 4 hores cadascuna. La formació va ser impartida per personal de l’Agència Valenciana Antifrau especialista en la gestió de sistemes d’informació i protecció a informants.

L’impacte de Llei 2/2023 de protecció de les persones informants en la Comunitat Valenciana va ser analitzat per la lletrada de l’Agència Valenciana Antifrau, Isabel Climent en la jornada del 24 d’octubre. Per part seua, Teresa Clemente, directora adjunta i d’Assumptes Jurídics de l’AVAF va exposar la qüestió en la sessió del 31 d’octubre de 2023.

Els sistemes interns i externs d’informació segons la Llei 2/2023, així com les obligacions i el perfil dels responsables dels sistemes van ser abordats per Gustavo Segura, director d’Anàlisi i Investigació de l’AVAF al llarg de la jornada del dimarts 24. Miguel Furió, cap de servei en la Direcció d’Anàlisi i Investigació va impartir la citada matèria el 31 d’octubre.

La gestió, les normes de funcionament, així com l’organització dels canals interns d’informació va ser la matèria que major interès va suscitar entre els quasi 60 assistents a la formació, molts d’ells, futurs responsables del sistema intern d’informació en els municipis on presten els seus serveis com a personal empleat públic.

L’interès per informar sobre l’existència del canal extern d’informacions, gestionat per l’Agència Valenciana Antifrau en les pàgines web dels ajuntaments així com les necessitats en matèria de recursos humans per a la gestió del sistema intern d’informació van ser algunes de les preguntes formulades pels assistents a la sessió formativa.

Si desitges comptar en la teua administració pública amb formació especialitzada en matèria d’integritat i prevenció de la corrupció, no dubtes a escriure a formacion@antifraucv.es

L’AVAF exposa la seua labor al personal del Servei Regional d’Ocupació i Formació de la Regió de Múrcia

#FormacióAVAF

Murcia. – 26 d’octubre de 2023

L’Agència Valenciana Antifrau ha impartit una sessió en el curs “Ètica Pública: perspectives actuals i la seua aplicació pràctica en el Servei Regional d’Ocupació i Formació” de la Comunitat Autònoma de la Regió de Múrcia.

La formació ètica es considera una inversió prioritària i compta amb una àmplia acceptació entre el personal empleat públic, com s’ha manifestat en l’enquesta prèvia de necessitats formatives del Servei Regional d’Ocupació i Formació (SEF)

El curs de 30 hores de duració, distribuït en 8 sessions, en presencial i en línia, ha sigut impartit per Rafael Jiménez Asensio, consultor, formador en l’àmbit del sector públic i Catedràtic d’Universitat, com a director i docent del curs i Fernando Jiménez Sánchez, catedràtic de Ciència Política de la Universitat de Múrcia, com a docent.

Pilar Moreno García, tècnica de formació de l’Agència Valenciana Antifrau, al seu torn, com a docent del curs, va impartir la sessió del 26 d’octubre “Canales externs d’informació. Les autoritats independents de lluita contra la corrupció i la protecció al denunciant”.

En aquesta sessió de 2 hores i 30 minuts, va exposar l’Autoritat Administrativa Independent de Protecció a l’Informant i la seua labor com a canal extern d’informació per a aquelles comunitats autònomes que no compten amb autoritat autonòmica en aquesta matèria.

Al seu torn, la tècnica de formació va compartir l’experiència de l’AVAF com a canal extern d’informació al llarg de 6 anys, així com les recomanacions i guies elaborades per l’Agència que poden ser d’utilitat per al personal empleat públic del SEF.

L’anonimat i la protecció a l’informant, al costat del termini de creació de l’Autoritat Administrativa Independent de Protecció a l’informant van ser algunes de les preguntes formulades per l’alumnat al llarg de la sessió formativa.

Amb l’objectiu de millorar el coneixement de les normes ètiques i augmentar la consciència sobre qüestions com a codis de conducta, ètica i prevenció de corrupció entre els empleats públics que presten serveis en el SEF, s’ha desenvolupat la citada formació al llarg de tot el mes d’octubre de 2023.